دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین-هلن صدیق بنای: معنای روح قوی از نگاه و زندگی یک کودک 7 ساله.

کودی مکزلند Cody McCasland  پسر بچه 7 ساله‌ای که با بیماری نادری به نام Sacral Agenesis به دنیا آمد. بیماری که باعث تغییر شکل ستون فقرات کودک در رحم مادر می‌شود. یعنی وقتی او وارد این دنیا شد، استخوان ران و زانو نداشت.

به همین خاطر، پزشکان مجبور به قطع پاهای او در15 ماهگی شدند. 2 ماه پس از‌آن، کودی کوچولو، اولین جفت پاهای مصنوعی خود را به پا می‌کند.

لبخند زیبای او در تمامی تصاویر کوتاه زندگیش، حاکی از‌آن است که او هرگز اجازه نمی‌دهد، قطع عضو در ابتدای زندگی‌اش، مانعی برای زندگی، فعالیت و شادی او باشد.

کودی به ورزش و فعالیت زیادی با وجود معلولیتش روی آورده است. ورزش هایی چون؛ شنا، فوتبال ، گلف، کاراته، هاکی روی یخ، صخره نوردی ، اسب سواری و...

مشکل کودی این است که او  به سرعت رشد می‌کند. و پاهای مصنوعی او  با همان سرعت کوتاه می‌شوند. ساختن پاهای مصنوعی مناسب با سن، قد و وزن کودی هزینه بسیار بالا و زمان بر است. او تاکنون، پنج جفت پای مصنوعی عوض کرده است.

کودی 7 ساله؛ نمونه ای دیگری از آن افرادی است که به ما معنی روح قوی را نشان می‌دهند. او با فعالیت وسرزندگی‌اش به شما می‌گوید؛ حتی بسیاری از مسائل سخت و دردناک زندگی را می‌توان با لبخند و بدون شکایت پذیرا شد.

 نگرش، نه تنها بودن، بلکه چگونه بودن و چگونه زیستن را هم به شما می‌آموزد.
کلام‌ آخر،" نگرش انسان" در زندگی، یعنی همه چیز ... 

آنچه او در کودکی آموخت، نگاه و لبخند زندگی‌اش شد...

کد خبر 109051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز